Jäälautta

Vapaa keskustelupalsta unien tulkinnalle

Valvojat: ilarim, olavi

Viesti
Julkaisija
Ella

Jäälautta

#1 ViestiKirjoittaja Ella » 19 Tammi, 2020 18:29

Toivoisin tulkintaa tähän. Viime yönä näin unta että jouduin todella suurelle liikkuvalle jäälautalle, ja lautta lipui hiljalleen avomerelle. Olin yksin, ja tunne yksinäisyydestä ja pelosta oli voimakas. Yhtäkkiä sinne ilmestyi suuri varastorakennus, ja olin helpottunut että pääsen turvaan, menin sisään ja katsoin että täältä löytyy paljon työkaluja joita voin käyttää pelastuakseni. Lähdin lautalla takaisin päin, ja näin mielessäni selvästi reitin jota pitkin minun pitää kulkea, jotta pääsen takaisin, se oli kuitenkin haparoivaa ja kieli keskellä suuta menoa, "ettei vaan nyt sattuisi mitään". Olin kuitenkin aika luottavainen että kunhan olen varovainen, niin onnistun tässä kyllä. Sitten heräsin. Taustaa: olen 34 vuotias sinkkunainen. Suhde vanhempiini on erittäin vaikea, (narsismi) ja olen joutunut aikalailla katkaisemaan välit heihin. Olen ollut masentunut vuosikaudet ja nyt taas on huono vaihe, raha-asiat stressaavat ja tulevaisuus pelottaa. Minulla on korkeakoulututkinto, pelkään että en pärjää työelämässä, huono ammatti-identiteetti jne. Minulla ei ole juurikaan ihmiskontakteja, olen eristäytynyt. Sanottakoon vielä se, että pari viikkoa sitten näin unen että olin merellä ja valtava vesipatsas, hyökyaalto tuli eteeni. Tässä unessa oli kuitenkin sellainen peloton taistelutahto, että selviän tästä aallosta kyllä.

Ella

Re: Jäälautta, Koulu

#2 ViestiKirjoittaja Ella » 19 Tammi, 2020 18:45

Toinen uni sama yö. Olen nähnyt toistuvasti näitä koulu-unia jo vuosien ajan. Yleensä olen aina menossa opiskelukaupunkiin asunnolleni, asunto tuntuu todella hyvältä, omalta, itsenäisyydeltä, helpottavalta. Sitten huomaan että apua minulla on tekemättä tämä yksi työ josta riippuu valmistunko vai en, unessa on tosi ahdistava ja stressaava tunnelma (paitsi kämppään liittyvät tunteet) olen ilman koulukavereita unessa ja tiedostan että nyt on puristettava tämä viimeinen työ valmiiksi. (viime yönä se oli gradu, aiemmin se on ollut matematiikan kurssi) ajelen myös autolla opisk. Kaupungissa yksin. Aina sama teema: tehtävät tekemättä, valmistuminen häämöttää, autolla ajo, oma ihana asunto. Olen oikeasti valmistunut jo 8 vuotta sitten, tähän valmistumiseen (ja jo aiempaankin ammattiin valmistumiseen) liittyi minulla stressi ja ahdistus, tekemättömät työt. Minua on "valmisteltu" tähän ammattiin jo lapsena, välillä pohdin onko ala minulle oikea vai vanhempani valitsema. Herätessä olen aina tosi helpottunut, ainiin ei tarvikaan enää tehdä tehtäviä, se on jo ohi! Mitä ihmettä nämä toistuvat unet tarkoittavat, olen väsynyt tähän kun en saa yhtään kiinni mistä on kyse. Auttakaa.

olavi
Ylläpitäjä

Re: Jäälautta

#3 ViestiKirjoittaja olavi » 03 Maalis, 2020 17:23

Olet ehkä ajatumassa yksinäisyyteen Uni humauttaa, että sinä ole opiskellut pitkälle, joten ei ole syytä huoleen. Hankkimallasi tietotaidolla pääset kyllä takasin rantaan, yhteyteen muiden kanssa. Sinuun pitäää vain opetella soveltamaan tietoa. Ehkä ei kannata taistella vanhempien kanssa. He ovat toisesta maailmasta omine kokemuksineen.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

olavi
Ylläpitäjä

#4 ViestiKirjoittaja olavi » 03 Maalis, 2020 17:32

Tuo hyökyaalto on ilmeinen tunneaalto, joka meinaa ottaa valtaansa. Pärjäät kyllä. Katso vaikka itseäsi sivusta ja toista, että olet hyvä tyyppi. Nuo panajaiset tekemättömistä opintosuoritteista varmaankin viittaavat samoihin huoliin.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Ella

#5 ViestiKirjoittaja Ella » 03 Maalis, 2020 17:39

Kiitos, kyllä nuo pitävät aika hyvin paikkaansa. Viime yönä taaaas koulu-uni, juurikin tekemätön lopputyö jota stressasin. Herätessä helpotus. Huoh

Palaa sivulle “Unien tulkinnat”