Susi

Vapaa keskustelupalsta unien tulkinnalle

Valvojat: ilarim, olavi

Viesti
Julkaisija
Wolf

Susi

#1 ViestiKirjoittaja Wolf » 09 Joulu, 2015 15:14

Näin viimeyönä hyvin sekavaa unta sudesta enkä tiedä miten sitä tulkitsisi... Susi tuntui jotenkin merkitykselliseltä unessa. Susi oli valtava, suunnilleen säkä olkapääni korkeudella. Se oli tummanharmaa ja hyvin leppoisa ja leikkisä. Kuljin pienen ryhmän ja suden kanssa laaksosta pois päin. Susi juoksenteli ryhmän vierellä eikä kukaan tuntunut nauttian sen seurasta, paitsi minä. Suden seura tuntui rauhoittavalta ja jollain tavalla voimaannuttavana. Susi seurasi ryhmää minun takiani ja susi tuntui ystävältä. Ryhmään kuuluva äitini vilkuili sutta jatkuvasti pahasti. Susi otti minua vasemman käden hihasta ja repi hihasta palasen irti. Äiti sanoi että älä anna sen tehdä noin, nyt sun takki menee rikki. En välittänyt kummastakaa, takin hiha oli pieni hinta siitä että susi viihtyi vierelläni.

Susi palasi laaksoon ja myöhemmin unessa minua kehotettiin palaamaan takaisin surmaamaan susi. En muista syytä miksi mutta aluksi harkitsin tekeväni sen. En kuitenkaan mennyt surmaamaan sitä sillä minulla oli niin positiivisia fiiliksiä sutta kohtaan.

Pelkkä susi olisi helppo tulkita mutta kun ottaa huomioon suden luonteen, koon ja muiden unessa olijoiden suhtautumisen sitä kohtaan, en osaa tulkita tätä unta. Olisiko jollain jotain ideaa? :)

Olen 24v nainen ja suhteeni äitiini on enemmänkin kaverillinen kuin perinteinen äiti-tytär -suhde. Jos tämä taustatieto auttaa yhtään :)

olavi
Ylläpitäjä

Re: Susi

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 27 Joulu, 2015 12:13

Shamanistisen perinteen pohjalta susi voitaisiin ymmärtää voimaeläimeksi. Yksi tapa kuvata voimaeläintä on puhua vaistomaisesta 'eläinluontosi mukaisesta' oppaastasi. Toinen tapa kuvata on puhua arkkityyppisestä luonnostasi. Sitä voisi kuvata toimintamalliksi, joka parhaiten sopii sinulle silloin kun kuuntelet intuitiotasi. Arkkityypit ovat ymmärryksen syntymisen alkukuvia. Susi on usein suomalaisille tällaisessa merkityksessä. Kun kyse on kuvasta, eläimen suuri koko ei kerro muusta kuin tärkeydestä.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unien tulkinnat”