Kissan tukena

Keskustelua/kysymyksiä/vastauksia oudoista unista, enneunista jne

Valvojat: ilarim, olavi

Viesti
Julkaisija
Ulkopuolinen

Kissan tukena

#1 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 29 Joulu, 2009 11:40

Näin aivan kammottavan unen viime yönä enkä oikein osaa suhtautua siihen mitenkään. Meillä on tällä hetkellä kotona kissa, joka on kuolemaisillaan, viime yönä pidin sitä sylissäni ja nukahdin kissan viereen siten, että molemmat käteni koskettivat kissaa. Näin sillä oli turvallinen olla.

Näin unessa, että olin herännyt unestani juuri siinä paikassa ja asennossa, missä jäin yöllä nukkumaan, kissani oli vieressäni, se tosiaan on kuolemassa ja kun koskin sitä sain järkyttäviä väristyksiä kehooni käsieni kautta, tuntui, että pahuus olisi valtaamassa minut ja yritin rukoilla, mutta en muistanut kuin alkulauseet rukouksista ja ne eivät auttaneet, sitten heräsin ja kaikki olikin unta, mutta siinä samassa, kun tajusin, että olin hereillä tajusin myös, että nukun edelleen ja sama alkoi uudelleen, se oli niin voimakasta kipua, että huusin täysiä ja kukaan ei herännyt, kipu oli jotakin käsittämätöntä. Pelkäsin kissani puolesta ja itseni. Yritin kääntyä toisin päin, miten mieheni nukkui, mutta en kyennyt en jotenkin osannut liikkua.

Sitten taas heräsin ja olin hämilläni, mutta pian tajusin, että en olekaan hereillä vaan kaikki tämä on unta. En enää uskaltanut koskea kissaani, käsiäni säkenöi, aivan kuin niissä olisi kulkenut hyvin voimakas energia ja kun kosketin kissaani tunsin, kissani kuolema tulisi sisääni. Tätä toistui koko yö, siltä se tuntui ja se loppui vasta aamulla, kun mieheni heräsi ja kissa lähti viereltäni pyytämään ruokaa.

Mitä tämä tuo teille mieleen?

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 29 Joulu, 2009 13:46

Ilmeisesti lähestyvä kissan kuolema herätti sinussa oman tietoisen tai piilotajuisen ahdistuksesi kuoleman edessä. Kun yrität hoivata kissa, samalla yrität välttää ahdistusta, jonka kuolema herättää. Kissa tuskin on ahdistunut tulevasta kuolemastaan, mutta sinua se ehkä ahdistaa.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Erikoiset unet”