Enneunet on ihan uskomattomia

Keskustelua/kysymyksiä/vastauksia oudoista unista, enneunista jne

Valvojat: ilarim, olavi

Viesti
Julkaisija
piipero

Enneunet on ihan uskomattomia

#1 ViestiKirjoittaja piipero » 30 Joulu, 2009 23:06

Enneunet on aika mielenkiintoinen ilmiö... Mietityttää ihan kauheasti, kun olen nähnyt niin paljon enneunia, enkä ole varma että onko ne vain sattumaa vai ihan totta. Uskoisin viimeiseen. Ensimmäisiä enneuniani taisi olla Jokelan ampumisjuttua enteilevä uni ja unet joissa on joku tuttu henkilö jota en ole nähnyt pitkiin aikoihin. Aina seuraavana päivänä unen näkemisestä tai jonkin ajan kuluttua tämä unessa näkynyt tuttu henkilö otti yhteyttä, vaikken itse ollut pitänyt yhteyttä vähään aikaan.

Tuossa vajaa viikko sitten näin unta yhdestä vanhasta tutusta, jonka olen nähnyt viimeksi varmaan vuosi sitten. Uni oli aika jänskä, ei välttämättä edes liittynyt koko henkilöön, hänen kasvot sattuivat vaan jotenkin tulemaan siihen uneen. Tänään sitten törmäsin ihan sattumalta tähän kyseiseen henkilöön! Ei vitsit oikeasti...

En yleensä tajua näkeväni enneunta, ellei uni ole selkeästi johonkin tuttuun henkilöön liittyvä. Siitä voi ainakin selkeästi päätellä että tulee törmäämään siihen henkilöön tai että henkilölle on sattunut/sattumassa jotain. Silti mietin että voiko kaikki olla vain sattumaa? Toisaalta viimeaikoina olen vaistonnut ihan valveilla ollessa joitain asioita, tai joskus on saattanut olla hyvin levoton olo ja on ruvennut miettimään, että ehkä jollekin tutulle on nyt sattunut jotain tai jossain on tapahtunut jotain.

Haluan uskoa silti että enneunet ei ole sattumaa. Olen iloinen että nään enneunia, vaikken tajuakkaan sitä välttämättä heti että olen nähnyt enneunen. Enneunet kiinnostaa ja on kiva tietää että omaa jonkin "erityistaidon". Äiti puhui joskus että isomummo näki jotain enneunia, joten voisiko se olla perinnöllistä? Miten tuota taitoa pystyy hallitsemaan? Entä vahvistamaan? Miten sen saa pysymään tavallisissa rajoissa?
aina onnellinen, vaikkakin välillä haikean onnellinen

Ulkopuolinen

#2 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 31 Joulu, 2009 8:09

Harjaantumalla oppii kyllä erottamaan mitkä unet ovat enneunia, minulla ero tavallisiin uniin on aivan selkeä. Tosin se, että osaisi yhdistää enneunet varsinaiseen tapahtumaan on vaikeampi juttu. Sitä en hallitse.

Minusta enneunilla on aina joku tarkoitus, joko ne valmistavat ja opastavat sinua etukäteen, jotta kun hetki on oikea osaat suhtautua asiaan oikealla tavalla.

Sitten on juuri nämä Jokelan tapaukset, mitä siinäkään teet. Itse aikoinaan näin vastaavan unen Neuvostoliiton vallankumouksesta, se tuntui ihan uskomattomalta. Sitten kun radioista kuulin, että vallankumous on se vain iski tajuntaan, että tuo on se juttu ja kun illalla näki televisiosta kuvia niin oli melkoisen häkellyttävää huomata, että paikka oli täsmälleen sama kuin unessa. Sitä vain tiesi, miten siinä käy ja olihan se kokemus. Mutta en ymmärrä mitä sellaisen unen näkeminen hyödytti.

Ehkä sinun tietoisuutesi on laajenemassa, älä pelästy siitä, mutta opettele tuntemaan onko saamasi aavistukset oikeasta lähtökohdasta, sillä joskus ihmiselle tulee ns. häiriöitä jolloin saa tietää asioita, jotka eivät ole hyväksi ja sellaisia ei kannata hyväksyä.

Muistathan, että ennustaminen on vain sen hetkinen todennäköisin vaihtoehto tulevaisuudelle. Jopa meidän ajatukset ja pienetkin teot voivat muuttaa ennustusta. Tulevaisuus on aina avoin. Jos haluat voit laittaa minulle sähköpostia ulkopuolinen@gmail. Kirjoitin aikoinaan ennustuksista laajankin kirjoituksen, se on luettavissa http://parantumiseni.blogspot.com/2009/12/tulevaisuudesta.html

Vaikka se käsittää yleisesti tulevaisuudesta ja ennustamista niin moni asia on liitettävissä myös enneuniin. Ehkä saan jonakin päivänä inspiraation kirjoittaa unista. Mutta sen inspiraation aika ei ole tänään. [/url]

piipero

#3 ViestiKirjoittaja piipero » 31 Joulu, 2009 16:13

Minun enneunet on jotain oudon sekavia, koska unissa saattaa olla selvästi jonkin ajankohtainen tunnetila tai juttu, mutta sitten siinä saattaa olla selkeästi vaikkapa joku henkilö. Tavallaan saatan nähdä enteen mutta silti ihan niinkuin käsittelisin jotain omaa mietettä unessa. Pidän näitä enneunia lähinnä itselleni hyödyllisinä, niinkuin Ulkopuolinen sanoit, että ne enneunet opastaa tai valmistaa etukäteen, että sitten siinä oikeassa tilanteessa osaa suhtautua tietyllä tavalla.

Olen miettinyt joskus tuota että voiko asioille tehdä mitään vaikka näkisikin ne unissa. Uskon kohtaloon ja siihen että loppujen lopuksi ihminen on oman elämänsä johdattelija ja että kaikki lähtee omista valinnoista ja kokemuksista. Unissa näkemille tulevaisuuden tapahtumille ei voi siis ainakaan tietoisesti tehdä mitään koska kaikki muuttuu... mutta tietty jotain vinkkejä noista enneunista saa tulevaisuutta varten.

piipero

#4 ViestiKirjoittaja piipero » 04 Tammi, 2010 12:35

Näin taas enneunen.

Kävelin jonkun miehen kanssa autotien vierellä menevällä kävelytiellä. Juteltiin jostain ja jäätiin odottaman suojatien kohtaan ohimeneviä autoja. Seisoskeltiin siinä, kunnes katsoin oikealle ja huomasin jonkin pakettiauton sistuvan ajoradaltaan ja törmäävän lyhtypylvääseen. Auto jäi poikittain lyhtypylvään ja ajoradan väliin ja aiheutti sen että takana tuleva auto törmäsi kevyesti pakettiautoon. Tie oli tukossa. Liikuttiin vähän kauemmas tämän miehen kanssa ja samalla kun peräännyimme pois päin tapahtuneesta, niin huomasimme kun jokin iso rekka tai muu vastaava tuli melko lujalla vauhdilla ja törmäsi noihin tien tukkineisiin autoihin. Tuli iso räjähdys. Siinä vaiheessa olimme jo perääntyneet vielä kauemmas autoista.

Tuossa unessa oli paljon muitakin piirteitä jotka oli aiheutunut eilisestä ärsyyntyneestä päivästä ja joitain kohtia jätin kertomatta. Mutta tuo törmäyskohta oli kyllä mielenkiintoinen. Katsoin äsken uutisotsikot ja siellä oli juttu jostain junan törmäyksestä seinään. Jää äimistyneenä vaan pohtimaan ihmismielen ihmeellisyyttä.

Onko kellään muulla jotain erikoisia ennunia tai sellaisia mitkä jättää jänskän fiiliksen?

Ulkopuolinen

#5 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 05 Tammi, 2010 6:55

piipero kirjoitti: Olen miettinyt joskus tuota että voiko asioille tehdä mitään vaikka näkisikin ne unissa. Uskon kohtaloon ja siihen että loppujen lopuksi ihminen on oman elämänsä johdattelija ja että kaikki lähtee omista valinnoista ja kokemuksista. Unissa näkemille tulevaisuuden tapahtumille ei voi siis ainakaan tietoisesti tehdä mitään koska kaikki muuttuu... mutta tietty jotain vinkkejä noista enneunista saa tulevaisuutta varten.

Voi tehdä, jos on tarkoitus, että ihminen muuttaisi kohtalon kulkua. Kaiken kuuluukin joskus muuttua, se on johdatusta. Minä uskon, että jokaisen meidän kohtalo on muutettavissa. Kohtalo muuttuu itseasiassa hyvinkin herkästi. Ei ole mitään mikä olisi ehdottomasti tapahduttava, tai no on joidenkin ihmisten kohdalla, mutta yleisesti ottaen.

Mutta tapahtumien kulku ei ole staattinen, niitä voi muuttaa, jos sen taidon hallitsee.

Ulkopuolinen

#6 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 05 Tammi, 2010 6:58

Oletko aivan varma, että tuo oli enneuni?

Ihmisellä on usein tarve tulkita unensa väärin ja maailma on täynnä tapahtumia, joita voi tulkita enneuniksi. Minä en näe yhteistä tuolla junaturmalla ja unellasi. Minusta uni kertoo sinulle aivan jotain muuta ja kuten sanoit olit ärtynyt edellisenä päivänä ja jätit joitakin kohtia unesta pois.

piipero

#7 ViestiKirjoittaja piipero » 06 Tammi, 2010 12:54

Niin. En ole aivan varma. Ainakin sen unen jäkeen aavistin heti että jotain on tapahtunut jos kerta tuollainen uni oli. Se olisi ihan outo sattuma että näkee jonkun onnettumuusunen ja seuraavana päivänä tapahtuu oikeasti onnettomuus. Hmm, en tiedä.

Palaa sivulle “Erikoiset unet”