valohoitoa

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
celadon

valohoitoa

#1 ViestiKirjoittaja celadon » 19 Touko, 2008 20:15

17-18.5.2008

Olin naapurikaupungissa XX, risteysalueella . Oli talvi ja talutin polkupyörääni. Käännyin oikealle, samalla puolella sijaitsee huonekaluliike jossa vasta asioin.
Huomasin että samanaikaisesti kääntyi samaan suuntaan iso valkoinen kuorma-auto . Olin tyytyväinen että olin kääntynyt jalkakäytävälle enkä seurannut kys. autoa. Auto oli autokoulun auto.

Jatkoin jalkakäytävällä matkaa enkä tiennyt missä olin. Edessäpäin näin ihmisiä jotka tarpoivat paksussa lumessa, siirryin ajotielle joka oli aurattu. Samalla tuli oikeallapuolella olevasta tiilisestä kerrostalosta ulos nuorehko, tummatukkainen nainen joka puhui vierasperäisellä korostuksella. Itsekin huomasin puhuvani hiukan hoono soomi. Nainen oli lääkäri ja kysyin häneltä että onko tämä naapurikaupunki XX, koska jossakin seinässä näin niin lukevan. Nainen vastasi ettei suinkaan ole, vaan että kyseessä on mansikkapitäjä.
Sanoin että haluaisin saada lähihoitajan paikan jostakin, ja että olisiko täältä mahdollista saada kys.paikka, vaikken ole koskaan siiihen ammattiin opiskellutkaan. Nainen ylitti tien ja sanoi että ilmanmuuta on mahdollista.

Seuraavaksi olin kuitenkin tekemässä savitöitä, dreijailin ja olin tehnyt hyllykön täyteen pieniä kauniita saviesineitä. Yhtäkkiä hylly kaatui ja työt litistyivät. Olin kontallani niitä tutkimassa ja yllätyksekseni löysinkin niitten seasta kourakaupalla hukkaanmenneitä korviksiani ja korujani ja paljon uuttakin kaunista, kuin jalokiviä.

Menin seinän taakse varastoon hakemaan ison lasiastian jonka sisään olin joskus pistänyt kuin suihkuletkun pätkän. Nostin astian ja huomasin että letku suihkutti yltýmpäriinsä vettä , jota oli enää hyvin vähän jäljellä astiassa. Siksipä pistin etusormeni astian suuaukkoon ja letku nousi kuin käärme pullosta ja ponkaisi lattialle ja muuttui isoksi, vaaleaksi eläimeksi, kuin leopardi tai pantteri.
Näin kun se juoksi ovelle päin ja muistutti kyllä silloin omaa mustaa koiraamme. Saman tien se kääntyi ja oli taas iso vaalea koiramainen pantteri ja aukaisi kitansa ja pisti erään miehen pään kitaansa. Menin eläimen viereen ja sanoin voimakkaasti. IRTI. ja heti eläin aukaisi kitansa ja miehen pää pääsi pinteestä. Tutkin miehen päätä enkä huomannut minkäänlaisia naarmujakaan syntyneen.. Eläin oli ottanut pään kitaansa erittäin hellävaroen.

Seuraavaksi siirryin baaritiskin eteen , siinä oli ryhmä ihmisiä, hyvä ystäväni, ikäiseni nainen, seisoi oikealla puolellani. Toiset ryhmän jäsenet olivat miehiä jotka ymmärsin olevan eräänlaisia yli-opettajia ja tarkastajia.
Yksi miehistä katsoi sitten minua ja sanoi. että sinähän olet se jolla on nuppu jo aukeamaisillaan. Toiset hiukan naurahtivat, tarkoittaen että olisin paljon enemmän auki kuin kys. sanoja oli nähnyt.
Saman tien tiesin itsekin että sisälläni oli valtaisa voima joka säteili ulospäin. Samalla ympärillämme leimahti kirkas valo ja seisoimme samaisen miehen kanssa valoympyrässä. Tunsin kuinka jokin suuri voima käänteli päätäni ja hoiti niskaani ja asetteli jotakin kohdalleen. Aamulla herätessäni niskan alue oli kipeä, kuin sitä olisi käsitelty. Myöhemmin kipu hävisi.
nyt vasen käsivarteni on ollut muutaman päivän kipeänä.

Ulkopuolinen

#2 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 19 Touko, 2008 21:41

Minulle talvi merkitsee aina pysähtymistä ja rauhoittumista. Aikaa, jolloin hieman kääriytyy itseensä ja kerää voimia. Risteys puolestaan on minulle merkki valinnoista ja polkupyörä taasen kuvaa välinettä, jonka avulla etenen sisäisessä maailmassa.

Edustaisiko valkoinen auto auktoriteettejä, valmista opintietä, jota en enää haluaisi kulkea.

Se, että en tiedä mikä minun tieni on ja mihin se vie. Rauhoittavaa minulle on se, että tieni ei ole vaikea vaan on olemassa aurattu tie. Ehkä tuo ulkomaalainen ihminen edustaisi minulle uusia elämän osa-alueita, jotka ovat vielä hieman tuntemattomia, mutta ovat jo avautuneet, koska puhuin itsekin hieman hänen tavallaan ja ymmärsin hänen puhettaan.

Se, että paikka on mansikkapitäjä tarkoittaisi omaa kotia ja sitä, että haluan opiskella uutta ammattia olisi hyvä merkki, koska halu, mahdollisuus ja valmius siihen, että elämässäni on muutos mahdollista.

Savityöt ehkä merkitsevät jotenkin kasaamassa eri osa-alueita elämässäni ja koen saavani pieniä miellyttäviä asioita paikalleen, mutta en näe niiden arvoa ennenkuin kaikki hajoaa ja silloin löydän todella kaunista itsestäni.

Mieleeni tuli, että kuvaako astia elämänvoimia ja sitä tuhlaa niitä turhaan ja silloin jaksaminen on vähäistä. Ymmärrys siitä tietenkin koskettaa ja sen jälkeen käärme tuo katala, valheellinen eläin, joka elää sisälläni poistuu ja muuttuu erilaisiksi eläimiksi, vapautuu. Sitä kuvittelee, että eläin on vaarallinen, mutta se onkin äitimäinen huolehtiva, aivan kuin eläinemot pitävät suussaan pentujaan.

Se, että uni muuttuu baarintiskille kertoo oman itsensä eri osapuolista, miehistä puolta itsestään, kontrollia ja oppimista. Ihastuttavin piirre unessa on miehen toteamus, että nuppu on puhkeamaisillaan ja toiset tietävät ruusun/kukan olevan jo lähes auki, enemmän kuin itse aavistan.
Nuppu merkitsee minulle oivalluksen, sisäisen ymmärryksen ominaisuutta. Sitä vahvistaa se, että kokee parantavan voiman ja oivalluksen, joka tekee minut ehjäksi ihmiseksi.

Tuo kipu voi olla ihan nukkuma-asennosta, mutta myös mielen muistista, että on jotakin, joka pitää parantaa.

Aivan ihana uni, jos minä näkisin sen olisin todella onnellinen.

hitsu
Viesti:

#3 ViestiKirjoittaja hitsu » 20 Touko, 2008 10:32

Minun unenani olisi voimaantumisuni. Joskus on sellaisia, jotka kuin tosissaan antavat ilmaa siipien alle.

Tuossa on useita samanlaisia elementtejä. Saviastiat, jotka kaatuessaan muuttuvat koruiksi, aarteiksi on sitä ikuista "sattuman" tuottamaa eteenpäinvievää oivallusta. Vahingosta viisastuu, sammakko muuttuu prinsiksi, hankalimmankin vastoinkäymisen sisältä löytyy se uuden paremman siemen.

Lähihoitajan paikan löytyminen, eläimen suusta ihmisen pelastaminen ja lopulta valohoito on sellainen nouseva hyvä, pienistä puroista syntyy suuri joki. Hyvä vahvistaa hyvää. Vähän kuin sellaisen universaalisen valon kokemusta, minun unenani ainakin.

olavi
Ylläpitäjä

#4 ViestiKirjoittaja olavi » 01 Kesä, 2008 11:10

Minun unena unen alku tuo mieleen uhkaa. Jokin taakka kuorma meinaa tuhota minut. Sen jälkeen olen täysin eksyksissä, hukassa elämäni kanssa ja tarvitsisin parantajaa, lähihoitoa, läheisten tukea?
Elämäni on rakentunut kuvitelmien ja itsekkäiden pyrkimysten varaan. Niiden sortuminen (keramiikkahyllyn kaatuminen) tuo esille vanhoja perinteisiä oivalluksia ja löytöjä (koruja, sormuksia?).
Letkun muuttuminen eläimeksi voisi kuvata eroottisten tunteitten uudelleenlöytämistä. Jokin miestunne, mieskokemus on 'lähes menettää siinä päänsä'. Luottamus itseen, omaan eroottisuuteen kasvaa, kun miehet ihailevat 'kukoistukseen heräämistäni'.
Miehen kanssa valoympyrässä voi kuvata todellista rakastumista. Se on valaistumista, kun romanttisen kuvitelmarakkauden sokeus ja itsekkyys häipyvät.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

saaga

#5 ViestiKirjoittaja saaga » 02 Kesä, 2008 6:54

Minulle uni merkitsi ensin harhailua, väärinymmärrystä, jopa vierasta kieltä. Mutta oli myös kohtaamista, siitä kertoi tuo vieraskielinen
nainen mansikkakaupungissa ja sanat .."ilmanmuuta"...

Matkaa jatkuu; särkymiseltä ei voi välttyä - mutta timanttihan sieltä löytyy.
Leopardi - voimakas eläin syöksyy suihkuletkusta. Baarissa miehen kanssa valokeilassa: Kokemus rakkauden parantavasta vaikutuksesta kipuun.
Niska on "käsittelyn" jälkeen vähän hellä, mutta "hoito" auttoi.

celadon

#6 ViestiKirjoittaja celadon » 06 Kesä, 2008 9:06

Kiitoksia teille, tälläinen ryhmä pohdiskelu toimii ainakin omalla kohdallani tosi hyvin. Uni tulee pilkottua sopivan kokoisiksi suupaloiksi joita voi sitten makustella kaikessa rauhassa, kuten nyt tätä untani olen maistellut. Koen tämän uneni olevan jonkinlainen yhteenveto viimeajoista mutta myös pitävän sisälllään tärkeitä viestejä tästä hetkestä ja tulevasta. Ja koen uneni todella myös voimaantumisunena, kuten hitsu sanoikin.

Nyt tämän jälkeen poistunkin uniryhmästä joksikin aikaa, lähden uneksimaan pohjoisen yöttömään yöhön, lepäämään ja kuntoutumaan, joten hei hetkeksi kaikille!

Ulkopuolinen ja Saaga sai hyvän tuntuman uneni maisemasta, todella olen muutaman vuoden etsinyt ,jopa kääriytynyt sisäiseen maisemaani, harhaillutkin kuin Odysseys ja kuunnellut "vierasta kieltä" ja seireeneitten laulua ja välillä on tuntunutkin kaikenlaisten teorioitten seassa olo ihan hukkaantuneelta.

Mikä maa-mikä valuutta...
oma maa mansikka, muu maa mustikka, joten lopulta palaan lähtöruutuuni, omaan tuttuun ympäristööni dreijailemaan saviruukkuja. maadoittamaan itseäni mutta jotakin on matkalla muuttunut.

Tuon vesiletkun, käärmeen, koen itse erittäin voimakkaana sisäisenä voimana joka on toiminut varastossa käyttöönottoaan odotellessaan omalla letkulle sopivalla tavallaan, suihkutellut ja puhdistellut itseään ja pulloaan, ( minua)
mutta tulee aika jolloin voin ottaa sen toisenlaiseen käytttöön ja letku muuttuu käärmeeksi.
Käärme edustaa minulle ikiaikaista viisautta, feminiinistä tietoa ja viisautta, myös kundaliinienergiaa joka oikein käytettynä , herätettynä toimii kuin opaskoira ( omamme on rodultaan palvelus-ja opaskoira, lempeä luontoinen) , joten en pelkää sitä edes voimakkaana leopardina vaan se tottelee minua kiltisti. Hallitsen voimani.

Olavi toi esille tuon seksuaali- energian jota vesiletku hänelle symboloi ja eikös kundaliinienergia ja seksuaalienergia liitykin toisiinsa? muuttuuko seksuaalienergia luovaksi kundaliiniksi matkan varrella?
En muista tarkalleen.

Kaikki mitä hitsu sanoit, talletan aarteksi itselleni, sanasi ovat jo noita saviruukkujen kaatumisen seasta löytyneitä aarteita joita kerään, kuten olen nyt tällä elämäni pituisella pyhiinvaellusmatkallani kohdannut monta ihmistä, monta saviruukkua joitten sanat ja läsnäolo on minua hoitanut. sanoilla voi rakentaa ja hoitaa, mutta myös särkeä ja satuttaa.

Moni saviruukku on viimeaikoina myös särkynyt, kuten vähän itsekin. Ja kontallani olen ollut useasti, nokka ruvella, mutta kaatumiset ja vastoinkäymiset ja irtipäästämiset ovat todella muuttuneet siunauksiksi, jalokiviksi . Mutta jostain pitää myös silti osata irtipäästää ja se tekee kipeää, sillähetkellä.

Tuon Olavin viimeisen lauseen otan matkaevääkseni.
Rakkaus on varmasti valaistumista aidoimmillaan ja jalostuu vain rakastamalla . Jollekin se voi olla sýnnynnäinen ominaisuus, osata rakastaa puhtaasti ja pyyteettömästi, mutta monet meistä sitä vielä opiskelemme, väliin kompastellen , väliin ylösnousten kuin feenixlintu tuhkastaan.

olavi
Ylläpitäjä

#7 ViestiKirjoittaja olavi » 06 Kesä, 2008 19:02

Varmaankin ihmiset ovat kautta aikojen oivaltaneet, että seksuaaliset elämykset ovat elämän energian ilmentymiä. Seksuaalisuus ja hiukan laajemmin eroottisuus on mielestäni juuri se salainen jumalainen voima, joka saa meidät tajuamaan, että voimani on toisessa. Toinen herättää tunteet ja energian. Itse ei yksin voi saada voimaa, tunnetta syttymään. Sen saa aikaan toisen 'vetovoima'. Se mikä toisessa vetää puoleensa. Siksi sekä miehet että naiset ovat sekä meillä että muualla palvoneet tätä voimaa, manaa, joka nostattaa tunteen, taikasauvan, käärmeen pään, kundaliinienergian, miehisen elimen jne.. Rakkaus on toisen ilahduttamista. Iloinen hymyilevä seuralainen/puoliso pitää yllä hyvyyden energiaan ja voimaa. Ihminen elää hyvyydestä. Jumala on meissä olevaa hyvyyttä, toisen asettamista itsen edelle. Seksuaalienergia on hyvyyden perusvoimaa. Se voima voidaan toki valjastaa myös itsekkääseen väkivaltaan, jossa toinen alistetaan välineeksi. Ihminen osaa polkea lokaan myös elämän kauneimman energian. Se on sitä paholaista meissä.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”