Pahiksia lentokoneessa

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
apollo

Pahiksia lentokoneessa

#1 ViestiKirjoittaja apollo » 16 Elo, 2008 12:01

Näen silloin tällöin unta työpaikasta ja työstä, jota tein jo useita vuosia sitten. Vaan aina minulta jotain puuttuu tai jokin menee mönkään , niin myös tänä aamuna 7-8 välillä. Olin jo herännyt kerran ja nukahdin uudelleen ja näin tämän "pikkupainajaisen."

Olin valtavassa lentokoneessa, joka oli täynnä matkustajia. Kuuluin miehistöön ja meillä oli omenanvihreät virkapuvut. Kone oli vielä maassa ja kohta lähdössä matkaan. Siinä oli jokin tekninen viivytys.

Kävelin valtaisian koneen käytävällä. Yhdestä kulmauksesta menivät ihan tavalliset metalliset tikapuut ylös. Justeerasin tikapuita ja aika lailla ne notkuivat, kun päätin että minun kuuluu mennä ylös luukusta johon ne johtivat ja tarkastaa jotain ylhäällä. Kapusin tikkaita, joista puuttui muutama puola ja onnistuin pääsemään ison aulan näköiseen tilaan.

Siellä oli tv päällä ja muutoin tuoleja siellä täällä. Ei kuten lentokone vaan jonkinlainen valkoinen huone. Katossa oli luukku auki ja sieltä näkyi taivas. Ihmettelin, etteihän lentokone voi lentää mikään luukku auki.
Minun täytyy se sulkea. Ja sulkekin tosi hyvin, niin että varmasti on kiinni ja kukaan ei syytä, että se on aiheuttanut vikaa. Kun luukkun suljetaan niin ohjaamossa samuu varoitusvalo. TV:n suljin myös ja siin oli jotain vaikeutta, kun kaukosäädin ei toiminut kuten omani.

Tein homman ja kurkistin ohikulkiessani lattialuukusta alas matkustamoon. Sinne mistä olin tullutkin. Siellä vallitsi kaaos. Vesi oli täyttänyt lattian ja nousi ylöspäin. Ja näin ilkeännäköisen, nuorehkon naisen ja miehen etenevän ihmisten keskellä aseet kädessä. He eivät nähneet minua. Olin ollut poissa oikealla hetkellä. Ehkä voisin auttaa muita, jos pysyn piilossa?

Piilouduin tolpan taakse ja olin hiljaa. Näin alas kuinka "pahikset" hoksasivat tikkaat ja lähtivät kapuamaan ylös. Olin hiljaa ja päätin esittää tajutonta.

Alakerrassa ihmiset painuivat veden alle. Osa hukkui ja osa ammuttiin.
Suljin silmäni ja hengitin ihan hiljaa. Luulin selvinneeni - lopulta pahikset löysivät minut ja kutsuivat minua omalla nimelläni: Sinähän se täällä!
He tunnustelivat minua ja totesisivat minun elävän. Ja lähtivät kantamaan pois.

Ja sitten herätyskello soi enkä tiedä minin minua kannettiin. Harmitti,olisin halunnut nähdä lopun. Ehkä sarja jatkuu ensi yönä?

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 21 Elo, 2008 12:07

Omana unena tuollainen uni saattaisi viitata lentopelkoon - sekä teknisiin vikoihin koneessa, että mahdollisiin terroristeihin. Hukuttava vesi voisi silloin kuvata mieltä valtaavaa tunnetta.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”