Väkivaltaa ja ongelmanratkontaa

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
Taistelulähetti

Väkivaltaa ja ongelmanratkontaa

#1 ViestiKirjoittaja Taistelulähetti » 27 Tammi, 2009 13:56

Elikkäs..

En ennen täällä ole käynyt enkä ole ihan varma miten tää homma pelaa mutta kokeillaan meneekö oikein.

Viime yönä näin unen joka oli palannut takaisin jostain lapsuudestani uudestaan minua piinaamaan. Unessa menemme kaveriporukalla (jossa ei ole yhtäkään oikeata tuttuani, mutta jostain tiedän että kaikki ovat luotettavia kavereita) johonkin suureen kartanoon joka on sisältä mitä eriskummalisin siellä voi olla mitä vain, isoja ruoka saleja suuria luolia kapeita käytäviä.

Unen alussa tällä kertaa Muistin että olin olin ollut täällä ennen ja jostain syystä sinne piti nyt mennä uudestaan, näin ei ollut lapsuudessani käynyt.
Kaikki tästä porukasta olivat samaa mieltä.

Heti alusta alkaa pulmat. Miten pääsen sisään? unessa tulee vastaan mitä eriskummallisia mekaanisia pulmia kuten isoja lukkoja jotka eivät muistuta mitään nykyaikasta.

Sisällä huomaan yhtäkkiä että kaikki paitsi yksi naispuolinen(olen mies itse) ystävä ovat kadonneet ilman selitystä. Muutun yhtäkkiä sokeaksi ja rupean seuraamaaan hetken itseäni 3persoonasta. Uneni jatkuu taas myöhemmästä hetkestä kun saan näköni takaisin aivan kuin muisti olisi lähtenyt.

Jonkin ajan päästä aina huomaan että olenkin ihan yksin. Paitsi että joku jahtaa minua, haluaa minut hengiltä. Se löytää minut ja minä taistelen paljain käsin aseistautunutta hyökkääjää vastaan armottomalla raivolla. Ei auta saan sitä vain hidastettua että pääsen karkuun. viime yönä tässä vaiheessa tuli unessa muisti miten voitin vastaavaan viimeksi,ja pääsin ulos, silloinkin piti joku ongelma ratkaista.

Itse en koskaan vahingoitu. jossain välissä löydän yleensä yhden kavereistani vain huomatakseni että emme edes kahdestaan mahda mitään. vihollinen on aina vahvempi ja paremmin aseistautunut. Koskaan en kerkeä löytämään takaisin ulos ennen kuin herään..

En tiedä miksi muistan näin tarkkoja yksityiskohtia näin paljon, tai sitä miten muistan että tämän unen olen noin kymmenen vuotta sitten nähnyt useamminkin.. aina sama tarina, mutta eri pulmat ja hieman erillaiset hahmot.

Jos hieman analysointia saisin tästä :)

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 20 Maalis, 2009 18:32

Varsinkin lapsuuden unina tuollaiset unet voisivat edustaa minulle tutustumista uusiin asioihin, uusiin mielentiloihin. Rakennus =mielentila. Naisen ilmestyminen elämään saa toimimaan sokeasti ja synnyttää kiistoja sekä tunnetiloja, joita ei pysty hallitsemaan, joille ei pärjää pelkästään tietoisuuden avulla.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

kuusseiskatar

#3 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 21 Maalis, 2009 15:01

Olipas mielenkiintoinen uni...
Kyllä tässä nyt varmaankin pään sisällä liikutaan ja siellä olevia ongelmia koitetaan käsitellä.
Onko sinulla lapsuudestasi sellaisia muistoja, jotka ovat olleet liian vaikeita ja ongelmallisia asioita?
Lapsena ei ehkä ole ollut "eväitä" niitä käsitellä ja jossain vaiheessa et ole suostunut niitä näkemään (unen hetkellinen sokeus).
Asiat eivät kuitenkaan mihinkään huku, vaikka koittaisi kuinka unohtaa(unen muistin menetys).
Nyt aikuisena uni palaa ja yrittää saada käsittelemään unholassa olleet muistot, vaikka kuinka tappelet vastaan.
Nämä muistot ovat esteenä uusille mahdollisuuksille ja saattaa olla, että tunnet itsesi ulkopuoliseksi omassa elämässäsi...
Ehkä olisi syytä tehdä joitakin muutoksia valve-elämässä...
Kun ongelmat ratkeavat, yleensä samojen unien näkeminen loppuu...viesti on ns. mennyt perille :D

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”