ukkonen tuhosi taloni

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
hitsu
Viesti:

ukkonen tuhosi taloni

#1 ViestiKirjoittaja hitsu » 02 Maalis, 2009 10:20

Näin hyvin kirkkaan, mietityttävän unen.

Olin jokinlaisessa lomakodissa. Isossa kaksikerroksisessa talossa, ei maalla eikä kaupungissa. Oli puhdasta, valoista, isot ikkunat, auringon lämpö tuoksui - niin ei ollut kirjoitusvirhe. Aurinko tuoksui..

Yhtäkkiä nousi ukkospilvi, järähti kerran ja talo muuttui tuhkaksi. Ei edes näkynyt liekkejä, yhtäkkiä kaikki oli vain tuhkaa. Ajattelin mielessäni, nyt taisi käydä pahasti. Aloin hyvin varovasti liikutella kasiäni ja jalkojani ja huomasin niiden toimivan. Ajattelin, jos se on vain tuntuma, kuitenkin jokin ruumiinosa puuttuu ja uskalsin varoen katsoa itseäni. Kaikki oli aivan kunnossa, en millään voinut ymmärtää. Ei kipua, ei epämukavuutta, vain valkoinen kevyt kerros tuhkaa niin minun kuin talon raunioiden päällä.

Normaalisti tunnen ukkosen sähkön, en pidä siitä sähköisestä ilmasta. Olen jo lapsesta asti tuntenut epämiellyttävänä ilman latautumisen ja salaman virran kuin omassa sähkökentässäni. Nyt unessa ei niin ollut. Pohdin syytä, oliko sähköpljäys niin valtava, että se oli jotenkin muuttanut minut. Jospa en enää tunnekaan sähkövirtaa. Ja itseasiassa en tuntenut koko aikana vähäisintäkään pelkoa tai epävarmuutta. Vaan kuin "tiesin", ettei ole mitään uhkaa tai pelkoa tai epävarmuutta olemassa vaan olen kuin "samalla tasolla". Vaikea selittää sitä fyysistä ja psyykkistä olotilaa unessa. En surrut mennyttä taloani, en kaiken tuhoutumista. Jäljelle jäi taas aurinko, kuiva sää, hirveän hieno kokemus ...ja oli itsestään selvää, että näin minulle käy.

Mikä ihmeen symbooli tuo unikuva voi olla, kuolema? En tunnista poispääsy ajatusta itsessäni?

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 03 Maalis, 2009 12:48

Minulle tuollainen uni voisi tarkoittaa kuolemista menneisyyden 'rakennelmille'( toiveille, pettymyksille, kokemuksille yms.): ikään kuin olisin jotenkin kokenut uudelleensyntymisen.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

apollo

#3 ViestiKirjoittaja apollo » 16 Maalis, 2009 18:27

Hei,

Kun otan hienon unesi omakseni niin minulle se merkitsisi jotain tämän suuntaista:

Jokin vaihe elämässäni, työssäni tai muualla on peruuttamattomasti ohi ja kaikesta siitä selvisin omin voimin. Ensi säikähdyksen jälkeen totesin kaiken olevan hyvin. En surrut mennyttä.

Tuli puhdistaa ja tuhka on hyvä kasvualusta kaikelle uudelle.

Mielenkiintoista!

kuusseiskatar

#4 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 18 Maalis, 2009 23:24

Heippa!
Hienon unen olet kokenut...huokaus!
Ennen ukkosen jyrinää pidettiin Jumalan äänenä. Uskon että unesi on ollut sitä itteensä :D
Vanhat asenteet, turhat painolastit (vihat, katkeruudet,turha murehtiminen yms) tulevat haihtumaan, kuin tuhka tuuleen ja henkinen kasvusi lähtee huimaan nousuun! Olet sisimmässäsi sen aina tiennyt kuuluvan elämänsuunnitelmaasi, mutta nyt siitä vähän muistuteltiin.
Henkisen kehityksen myötä olo rauhoittuu ja on seesteinen tunnelma...aistit herkistyy ja aurinko tosiaan TUOKSUU!!! Onnea tiellesi :lol:

hitsu
Viesti:

#5 ViestiKirjoittaja hitsu » 31 Maalis, 2009 12:44

No vähän sellainen elämänsuunnitelman on kyllä jo lapsesta tuntunut tutulle, mutta ei vaan ole oikein järki antanut myöten. Voihan uni olla myös toive ....

Samaan sarjaan kuului myös uusi uni. Tämä kuolema teema on paljastumassa vahvaksi uniteemaksi minulla.

Uni kertoi haudanvartiasta. Aina toisinaan unessa on kertoja, joka on vain tietoisuuteen virtaavat sanat. Kertoja selitti, että nyt näen haudanvartijan. Jokaisella haudalla on vartiansa. Nyt oli rakenteillä kallioon hakattu, mutta sen sisällä piilossa oleva hauta. Sillä oli vartia myös "rakenteilla. Esipuberteetissa oleva, tukevahko tyttö, ei vielä naiseksi muuttunut. Hänellä oli ruskeat paljaat jalat, kolmioliinoista hiirenkorvan värinen loistavan kaunis mekko, kielonvanoista sidottu seppele päässä.

Mutta tytöllä ei ollut kasvoja, ne olivat vielä kesken. Yritin pitkittää paikallaoloani, että olisin saanut nähdä kasvot, mutta ääni kertoi, ettei ole vielä aika.

Ajattelin, että nyt kuljen eri tietoisuuden kanssa hautausmailla, voinkin nähdä hautojen vartiat. Jee, jee, olin oppinut jotain ja se oli hauskaa, kaunista ja mielenkiintoista.

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”