Häntä

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
Ratie

Häntä

#1 ViestiKirjoittaja Ratie » 17 Maalis, 2009 16:36

Toin nyt mukanani vanhemman unen, jonka olen joskus aikoinaan kirjoittanut ylös... no siis viime vuonna kuitenkin. En valitettavasti muista hirveästi millainen tilanne juuri silloin oli, joten en tiedä voinko jälkeenpäinkään mitään tarkkaa tietoa antaa.

Tämä oli aika lyhyehkö uni tai sitten muistan vain osan siitä:
Unessa huomasin, että minulle oli kasvanut häntää. Ehkä noin neljä, viisi nikamaa vain, kalju. Aluksi häntäluuni oli siis normaali, kun huomasin sen jostain peilistä tai muusta. Kun katsoin sitä uudestaan huomasinkin, että häntäluuni ei ollut aivan normaali vaan pidempi kuin normaalisti. Ja kun katsoin tarkemmin, siinä oli häntänikamia noin neljä tai viisi. Pystyin kääntelemään sitä käyräksi ja muutenkin hallitsemaan. En järkyttynyt tai mitään. Ehkä olin hieman ihmeissäni. Tilanne ei ollut häiritseväkään. Olin siis yksin ehkä jossain suihkun tapaisessa tilassa tai jotain.

Jos oikein muistan niin ei se hännän alku mitenkään kaunis ollut, mutta en laittanut pahaksenikaan.

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 20 Maalis, 2009 18:24

Omissani unissani hännällä voisi olla monia erilaisia merkityksiä. Aluksi tulee mieleen joki asia joka kytkeytyy tekemisiini jälkikäteen. Toinen hassu mielleyhtymä voisi viitata aktiiviseen seksuaalisuuteen. Puhtaanhan häntäheikistä. Ehkä naisella se aktiivisuus ilmenee ikään kuin takapuolella.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

kuusseiskatar

#3 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 26 Maalis, 2009 9:25

Tuli mieleen, että häntä olisi niinkuin selkärangan jatke. Sanotaanhan, että jollain on "selkärankaa". Olisitko sinäkin saanut kunnolla ryhtiä elämääsi ja tunnet pystyväsi hallitsemaan ja kontrolloimaan sitä...? :wink:

hitsu
Viesti:

#4 ViestiKirjoittaja hitsu » 31 Maalis, 2009 12:22

Nyt näkyy se, että on hyvä olla tälläinen foorumin osanen, jossa unia voi tulkita jokainen omasta näkökulmastaan, mielleyhtymistään, merkityksistään.

Minulle häntä ilmentää ihmisen minuuden luovaa ja villiä osaa. Ihan vielä tuossa järjestyksessä. Minusta tämä luova ja villi osa on usein ihmisillä piilossa, mutta häntä antaa viiteitä ensinkin sen olemassaolosta ja sitten sen laadusta.

Jos olisi minun uneni, tietäisin, että "piilotettu" luovuus ei ole piilossa minulta itseltäni ainoastaan ympäristöltä. Noh, onhan se vielä kontrollin ulkopuolella, ei taivu tahtoni mukaan. Mutta kas, niinhän luovuudella on tapana. Olla pikkuisen villi.

Ratie

#5 ViestiKirjoittaja Ratie » 01 Huhti, 2009 20:47

Nyt siis itsestäni: Olen edelleen 16 vuotias tyttö. Nautin elämästä päivä päivältä enemmän. En seurustele, enkä oikeastaan näe sille tarvetta. Fretit taitavat (sitten tulevaisuudessa) riittää samoin kuin koira.

Ja kuten sanoin, on uni jo jonkun aikaa vanha, joten en paljoa voi yhditää sitä siihen aikaan kun näin sen. Muistaakseni kuitenkin mietiskelin (no en nyt mitenkään tosissani), että voisiko tahdon voimalla kasvattaa itselleen vaikka hännän. Minussa on nimittäin sellaisia pieniä fyysisiä piirteitä joihin olen itse tyytyväinen: pitkät hiukset, vihreät silmät, kunnon kulmahampaat, muutenkin pitkä ja normaalipainoinen. Joten ajattelin tuolloin, että kai sitä jotenkin voisi omalla tahdollaan säädellä asioita...tai sitten on käynyt vain hyvä mäihä geenien osalta, vaikka arpapeleissä en yleensä pärjääkään.

Kuuseiskataren tulkinnassa voisi olla perääkin. Siinä mielessä, että joka päivä ymmärrän elämästä jotain uutta tai sitten tuon pintaan vanhoja ymmärryksiäni, jottei ne unohtuisi. Hahmotan ne asiat aika hyvin, ja tiedän mikä on itselleni tärkeää. Siksi myös elämä pysyy jotenkuten tasapainossa ja hallittavissa. Vaikak koulu välillä verhoaa sen tunteen, mutta aina se on siellä ja tulee esiin.

Luovuuttakin voi olla kyseessä ja myös villiyttä ainakin sen mukaan, että kuljen sillä suden polulla ;]

Aktiivisesti seksuaalinen en kuitenkaan koe olevani. Jotenkin vain..ei ole tarvetta kun elämä kukoistaa muutenkin. Ehkä jokin asia voi kuitenkin kytkeytyä jälkikäteen tekimisiini. Harmittaa etten muista mikä se voisi olla ellei se liity tuohon häntäpohdiskeluun, kun muuta en ajasta muista.

Kiitos vielä erilaisista tulkinnoistanne!

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”