Isäni, poikani ja iso koira

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
apollo

Isäni, poikani ja iso koira

#1 ViestiKirjoittaja apollo » 18 Maalis, 2009 21:02

Hei,

Nukahdin ihan vartiksi kun lepäsin keskellä päivää kirjoitustöiden lomassa.
Vähän oikaisin ja tällaista näin:

Olin lapsuudenkotimme takapihalla ja minun piti grillata lihavartaita.
Yhtäkkiä paikalle ilmestyi keskimmäinen, jo 20 v poikani. Hän taluttu tiukasti vierellään isoa koiraa. Se saattoi olla irlannin susikoira ? tai jokin muu jättirotu. Kuitenkin koira oli kaunis ja tiesin, että se oli narttu.
Lapsuuden kodissani oli koiria ja narttuja, mutta meillä ja tällä nuorella miehellä ei ole koskaan ollut koiraa.

Hän päästi hihnaa vähän löysemmälle ja koira tuli luokseni. Säikähdin, vaikken yleensä pelkää koiria - päinvastoin pidän niistä. Niin pidin tästäkin säikähdyksestä huolimatta. Sanoin, että ihmiset voivat pelätä isoja koiria. Se kannattaa kouluttaa hyvin. Koira yritti haistella lihavartaitani. Ihmettelinkin kuinka hyvin ne kypsyvät kun grilli oli aika viileä vielä. Olin pannut ne liian kylmään grilliin.

Sitten paikalle porhalsi jo edesmennyt isäni hienolla autollaan. Hän kuoli vain muutama kuukausi ennen tämän pojan syntymää ja hänet kastettiin vaarinsa mukaan. Heillä on siis sama nimi. Hän pyysi poikaani mukaan käymään edestakaisin pikaisesti mökille. Hän tarvitsi siellä apua johonkin.
Toivoin, että poikani saisi ajaa matkan kotiinpäin vaarin hienolla autolla.
Vähän ihmettelin mielessäni että mistäköhän juttelevat kun ovat niin erilaisia luonteeltaan. Niinkuin ovatkin vaikka ovat samannimisiä.
Niin he lähtivät ja minä jäin grillaamaan. Jonnekin koira katosi?
Sitä ei kyllä isäni olisi autoon ottanut eikä se olisi mahtunutkaan.

Tosiasiassa isälläni oli vene eikä mökkiä. Meillä kyllä sellainen on.
Kaksi minulle rakasta miestä tapasivat ensi kertaa - unessani.

kuusseiskatar

#2 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 18 Maalis, 2009 22:56

Heissan!
...tuli tunne hienosta ja tärkeästä unesta.
Koirahan voisi symbolisoida uskollisuutta. Luulempa, että vaari on uskollisesti kaimansa elämässä henkimaailmasta käsin. Se että koira oli suuri, vahvistaa luottamuksenkin suuruutta.
Se, että he menivät mökille eikä veneelle osoittaisi juuri vaarin mukana oloa tässä ajassa. Tuskimpa rakkaimmat miehesi tapasivat ensimmäistä kertaa :lol: Lohduttava uni...

olavi
Ylläpitäjä

#3 ViestiKirjoittaja olavi » 20 Maalis, 2009 18:46

Jotenkin uni herättää minussa oloa, johon liittyy lihan himoa ja vahvaa narttumaisuutta. 20 vuoden ikäinen poika voi viitata omaan elämänvaiheeseen kun olin noin 20. Ehkä nuo tunteet silloin pitivät paikkansa. Isän hieno auto voi kertoa isään liittyvistä hyvistä tunteita, jotka antoivat silloin voimaa ja toiveen elää omilla tunteilla.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”