Karhuja..

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
illusiah

Karhuja..

#1 ViestiKirjoittaja illusiah » 02 Huhti, 2009 12:59

Viime yön unessa olin jossain alueella, missä oli varastorakennuksia ja rakenteilla olevia teollisuustiloja ja hylättyjä rakennuksia. Siis ei asuinrakennuksia.
Alueella oli vapaana hirveitä isoja, n. 5m korkeita jääkarhuja, jotka metsästivät ja söivät ihmisiä.
Pakoilimme ja piilouduimme rakennuksiin. Välillä löysimme ovia joista pääsimme piiloihin, mutta vaihdoimme paikkoja karhujen liikkeiden mukaan.
Rakennuksista puuttui ikkunoita, ovia ja seiniä. Vlillä lattia oli romahtamispisteessä ja piti olla tarkkana mihin astuu.

Unissani toistuu taas rakennukset, jotka eivät ole koteja. Olen yleensä hotelleissa tai muuten vaan eksyksissä. Ekan kerran unessa on jääkarhu. Ruskeat karhut ovat vakiovieraita unissani, samoin jotkut isot kissapedot.
Kiitos sille, joka kommentoi jotenkin untani.

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 03 Huhti, 2009 11:35

Minulle rakennukset kuvaavat usein mielenmaisemia, mielentiloja. Uni voisi kuvata silloin sekavaa, 'pallohukassa' olemista. Karhu voivat olla 'karhuamassa' jotain, mutta edustaa myös uusia uhkia.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

saaga

#3 ViestiKirjoittaja saaga » 03 Huhti, 2009 12:37

Uni voisi minulle kuvata jotain: "Mun koti ei oo täällä..."-tunnelmia...
Karhut, joiden tahtiin liikehtimistä ja paikan vaihtamista voisi kuvastaa
uhkia; vaatimuksia...

kuusseiskatar

#4 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 06 Huhti, 2009 11:25

...tuo edellä mainittu "mun koti ei oo täällä"-fiilis on myös mielestäni kuvaava.
Voisiko parisuhteessa olla ongelmia? Koetko niiden asioiden tiimoilta olevasi eksyksissä ja oma itsesi on "hukassa".
Voisivatko karhut kuvata niitä tunteita, joita vaikka suhde aiheuttaa...puuttuuko toinen hallitsevasti elämääsi, tai tuntuuko ettet voi olla oma itsesi omassa kodissasi?
Siinä vaiheessa, kun unissasi kohtaat karhun naamasta naamaan, "tuli mitä tuli"- asenteella luulen, että pörröturkkien käynnit unissasi vähenee :lol:

illusiah

#5 ViestiKirjoittaja illusiah » 07 Huhti, 2009 8:04

Kiitos vastauksista. Jonkinlaista kodittomuuttahan uni kuvaa. Mutta ennemminkin se tulee kauempaa lapsuudesta ja avioliitto on se kallio, joka on pitänyt pystyssä. En ole kotona omassa itsessäni ja asiat on noussut taas pintaan, kun sisareni lähti oman käden kautta.
Nämä teemat toistuvat unissani niin, että ikään kun pitäisi kiinnittää asiaan huomiota ja tehdä jotain, mutta kun vaan tietäisi mitä ja miten?

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”