Muuttoja

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
saaga

Muuttoja

#1 ViestiKirjoittaja saaga » 20 Huhti, 2009 7:11

Olen nähnyt aika lähekkäin 2 unta muutoista.

Ensimmäinen uni
Yllätyin, kun huomasin, että samassa talossa missä itse asun, päätyasunnossa pitkään asunut perhe oli lähtenyt - ei enää verhoja ikkunoissa.

Toinen uni
Samalla asuinalueella toinen asuinrakennus - ei verhoja ikkunoissa.
Ihmettelin, kun vastikään taloon muuttanut mies olikin lähtenyt; ei ollut pitkään asunut asunnossa.

Unissa tunsin haikeutta; mihinkähän ihmiset olivat lähteneet...

kuusseiskatar

#2 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 20 Huhti, 2009 9:12

Olisikohan kyse sisäisistä muutoksista...Verhot ovat pois ikkunoista...näätkö asiat nyt selvemmin?

olavi
Ylläpitäjä

#3 ViestiKirjoittaja olavi » 23 Huhti, 2009 16:51

Minulla tuollaiset unet voisivat tarkoittaa ystävien/läheisten/tuttujen vähenemistä? Uni voi syntyä yksin tai sivuun jäämisen kokemuksesta.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

saaga

#4 ViestiKirjoittaja saaga » 24 Huhti, 2009 7:14

Kuusseiskatar
Kyllä kyse on varmastikin sisäisistä muutoksista; monet asiat näyttäytyvät nyt selkeämmin tänä päivänä.

Olaville
Koskettava tulkinta. Paljon muutoksia elämässäni - luopumista -yksinäisyyttä - surua...
Toivoisin, että nämä tunteet väistyisi ajan myötä ja voisin kulkea kohti parempia aikoja - elämäniloa; valoa ehkä uusia ystävyyssuhteita.

saaga

#5 ViestiKirjoittaja saaga » 27 Huhti, 2009 9:41

Poistin viestin.

apollo

#6 ViestiKirjoittaja apollo » 09 Heinä, 2009 19:12

Hei Saaga,

Jännää unissa on se kuinka voimakkaasti niissä keho ja tunteet elävät mukana. Koko kehomme ja neurologiamme.

Jos unesi olisi omani niin jäisin ehkä miettimään haikeutta enmmän kuin muuttoja tai verhoja. Missä päivätilanteessa koen tai olen kokenut haikeuttta ja onko se jäänyt itseltänikin huomaamatta tai olenko vallan työntänyt sen pois järkeilemällä.

Haikeus on tärkeä tunne. Sillä on hyvä viesti. Olen jotain paitsi tai koen menettäväni jotain itselleni hyvin tärkeätä.

Muutto ja muutos tuovat usein mukanaan haikeuden tunteen.
Tyhjät tilat täyttyvät uudella:
Menetettyjen ystävien tilalle löytyy uusia ystäviä ja vanhan kodin tilalle
löytyy taas uusi koti. Sellaista elämä vaan on.

Ensin on tyhjää vähän aikaa ja sitten alkaa tapahtua.
Tilaa siihen tyhjään hyviä asioita itsellesi! Onnea matkaan! :D

Ulkopuolinen

Re: Muuttoja

#7 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 20 Joulu, 2009 3:54

Minulle ensimmäinen uni kuvastaisi sitä, että jokin asia sisälläni on tullut päätökseen eikä sille ole enää sijaa itsessäni ja nyt en ole vielä löytänyt vaihtoehtoa, en ole sisustanut elämääni uudelleen.

Toisaalta minulle merkitsisi paljon se, miten koen sen, että ikkunassa ei ole verhoja. Haikeus edustaisi minulle muutoksen kaipuuta, tuntuisi siltä, että jotakin elämästä puuttuu ja se, että ikkunoissa ei ole verhoja kuvastaa hyvin sitä mielentilaa, jossa olen, näen asiat selkeästi, mutta en vielä tiedä mihin se minut vie. Jokin vaihe elämässäni on loppunut, mutta en ole löytänyt sen tilalle vielä mitään uutta.

saaga

#8 ViestiKirjoittaja saaga » 20 Joulu, 2009 7:05

Heräsin yöllä suden hetken aikaan. Unessa taas muuttoja. Viereisestä talosta oli kahdesta huoneistosta muutettu - ihmettelin kun pitkä-aikaiset asukkaat olivat muuttaneet. Ajattelin heidän ehkä laittaneen omakotitalon.

Yöllä (en yleensä yöllä käy netissä) palasin katsomaan tätä muutto-untani ja ilokseni huomasin että ulkopuolinenkin oli ilmestynyt palstalle ja antanut oman tulkintansa muutto-unestani: "En ole sisustanut elämääni uudelleen".

Kiitos myös Apollolle koskettavista sanoista.

Ulkopuolinen

#9 ViestiKirjoittaja Ulkopuolinen » 06 Tammi, 2010 23:31

Kiitokset Saaga, unet alkoivat jälleen kutsua minua ja nyt kun on terveyden osalta jo paremmalla puolella jaksaa täälläkin mellastaa.

Mitäs elämänmuutosta sinä olet suunnittelemassa, kun ympäriltäsikin naapurit muuttaa?

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”