koulu-uni

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
Saray

koulu-uni

#1 ViestiKirjoittaja Saray » 26 Touko, 2009 12:30

heippa kaikille,
tuon taas uniani tänne auottavaksi :) Mitä ajatuksia tämä herättää?

Unessa olin koulussa. Siellä oli suuri kaappi, jossa oli kirjoja. Menin ystäväni kanssa kaapille. Halusin ottaa kirjan ylimmältä hyllyltä ja näyttää siitä jotain ystävälleni. Ystäväni lähti kuitenkin kävelemään lähistölle, kun nousin tuolille. Paikalle tuli opettaja, joka sanoi, etten saa yksin ottaa sieltä kirjoja, pitää olla joku henkilökuntaan kuuluva (jota ystäväni unessa oli) paikalla. Sanoin hänen olevan ihan lähellä, mutta jouduin poistumaan kaapilta.

Hetken kuluttua menin toisen ystäväni kanssa kaapille, nousin taas tuolille ja kurkotin kirjaa. Sama toistui, ystävä poistui ja paikalle tuli toinen opettaja. Tällä kertaa opettaja oli vihainen, kun olin kaapilla. Yritin perustella kirjan ottamista sillä että opiskelen iltaisin, mutta siitä ei ollut apua. Pyysin opettajaa muuttamaan mieltänsä, sanoin olevani ihan kunnollinen ihminen. Kerroin hänelle aikaisempia opiskelu ja työsaavutuksiani ja kysyin että eikö hän voisi muuttaa mieltään. Hän oli vihainen ja sanoi loukkaantuneena ettei voi muuttaa mieltään. Hän kääntyi selin ja poistui paikalta. Olin vihainen. Ajattelin, että jättäisin koko opiskelun kesken, mutta se ei ollut enää mahdollista, sillä kaikki on jo suoritettu ja jäljellä on vain kaksi koulupäivää. Vihaisena mietin, että pitää ajatella muutamaan kertaan vielä, että hakeudunko alalle, jolla on tuollaisia ihmisiä.

Olen opiskellut työn ohessa. Opiskelut ovat sujuneet hyvin ja jäljellä on enää nuo mainitut kaksi päivää. Opiskelustressi on helpottanut ja kaikki tuntuu olevan hyvin.

kuusseiskatar

#2 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 26 Touko, 2009 20:39

Koulu unessa voi kuvata elämänkouluakin. Kirjat symboloivat viisautta. Kurkoitteletko henkisessä kasvussakin kokoajan korkeammalle?
Yrittääkö joku vastustella tätä kasvuasi...tai ainakin hankaloittaa?
Et kuitenkaan anna periksi, sillä olet jo niin pitkällä ;o)

Saray

#3 ViestiKirjoittaja Saray » 26 Touko, 2009 21:32

kiitos :)

niin, todella taidan kurkotella. kaivattu tieto näyttää olevan vaan vähän vaikeasti saatavissa. :)

ehkä tuo voi kuvata sitä että ystäviä ei kiinnosta. opettajien estely on vähän outoa.

kuusseiskatar

#4 ViestiKirjoittaja kuusseiskatar » 27 Touko, 2009 11:04

Opettaja voi edustaa myös jonkinlaista auktoriteettia...
Mitä tunteita kouluaikoina opettaja sinussa herätti...oliko hän kannustava vai veikö hän suuremman opiskelun ilon?

Saray

#5 ViestiKirjoittaja Saray » 27 Touko, 2009 15:00

todellisuudessa opettajat ovat olleet mukavia ja kannustavia ja opiskelu on ollut antoisaa :) eivät tuntuneet mitenkään auktoriteeteiltä.

olavi
Ylläpitäjä

#6 ViestiKirjoittaja olavi » 15 Kesä, 2009 13:44

Minulle opettaja voisi edustaa myös omaa sisäistä ohjaajaa/kontrollia. Eli olisinko kurkottelemassa turhan takia, vain saadakseni mainetta tms.?
Aito motivaatio opiskeluun liittyy oman hyvän elämän löytämisessä.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

apollo

#7 ViestiKirjoittaja apollo » 09 Heinä, 2009 18:53

Heippa, jos unesi on omani niin ajatteleisin ehkä jotain tähän suuntaan ....

Ystäväni unessa on usein oma osani: se uskollinen ja luotettava joka usein neuvoo minua tai minä häntä joko teoilla tai sanoilla. Ystäväni menivät pois niinkuin minäkin kahden päivän päästä lopetan koulun. Tieto on jo minulla - ei enää kirjoissa ja kaapeissa. Ystäväni tietävät tämän.

Opettajakin on osa minua. Se osa joka on vanhempani, ohjaajani ja auktoriteettini. Sekin osa kertoo minulle, etten tarvitse enää kirjoja.
Niitä ei saa ottaa enää.

Hieman epäröin unessa olenko oikalla alalla ollenkaan. Epäröintini on turhaa ja normaalia "rimakauhua" juuri ennen kalkkiviivoja. Olenhan jo aika väsynytkin?

Paljon Onnea valmistumisestasi! Olet varmasti oikealla alalla.
Viittaisiko uni siihen? Rohkeasti kokemaan uutta! :D

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”