Lapsia ja isiä

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
Saray

Lapsia ja isiä

#1 ViestiKirjoittaja Saray » 26 Heinä, 2009 14:23

Unessani oli menossa jonkinlainen kriisiaika, ehkä sotatila tai jokin muu kaikkia koskeva pidempiaikainen hätätila, vaikka se ei lähelläni mitenkään näkynytkään.

Ehkä kriisin takia, lapsilla oli enemmän kuin yksi isä. Olimme sopineet erään tutun miehen kanssa, että hän on myös minun lasteni isä ja mieheni oli myös hänen lapsiensa isä. Hetkittäin lapset olivat unessa myös kopioituneet. Kun tyttäreni ja hänen ystävänsä tulivat luokseni, sanoin tyytyväisenä, että onpa hienoa kun on 2 Ainoa ja 2 Niinaa.

Katselin unessa valokuvaa, jossa lapseni olivat kahtena. Todellisuudessa minulla on 2 lasta ja kuvassa siis oli neljä lasta. Katselin kuvasta heidän kasvojaan ja vertailin miltä he näyttävät kun mieheni on heidän isänsä ja kun toinen mies on heidän isänsä. Erot olivat hyvin pieniä ja he näyttivät omalta itseltään.

Tyttäreni sai unessa kirjeen. Kirjeessä oli jonkun teatterin näytöksen mainos johon oli ”Sasha” muutamalla rivillä kirjoittanut, että hän on myös tyttäreni isä. Tämä tuli minulle ihan yllätyksenä, en tuntenut häntä ja ehdotin tyttärelleni, että menemme katsomaan tuota teatteri näytöstä. Pyysin myös tyttäreltäni anteeksi, että asiat tulevat näin ilmi.

Jossain vaiheessa unta nauroimme mieheni kanssa, että meillä on vähän kyseenalainen huumorintaju tämän isyyshomman kanssa.

Unen näkemisestä on jo viikon verran aikaa ja se jäi hyvin mieleen, mutta miettimisestä huolimatta en löydä itse selityksiä sille. Mitä tulee muille mieleen?

Olen nelikymppinen nainen, minulla on 2 lasta (enkä ole enempää toivonut) ja olen naimisissa lasteni isän kanssa. Elämässä on muutosten aika käynnissä, mutta muutokset eivät ole perheeseen liittyviä. Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni.

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 16 Elo, 2009 17:52

Jos itse näkisin tuollaisia unia, voisi kyseessä olla oman lapsuuden kokemusten ja lasten kokemusten sekoittuminen. Elämme usein lastemme kanssa omia lapsuuden tuntoja ja kasvamme irti omasta isä- ja äitisuhteesta leikkimällä isää ja äitiä. Teatteriesitys viittaa ehkä tähän esitykseen?
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”