uni koulusta

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
Miclio

uni koulusta

#1 ViestiKirjoittaja Miclio » 16 Helmi, 2010 23:26

Näin tässä yksi yö unen joka liittyy melkolailla tähän hetkiseen elämäntilanteeseen.

Olen 16 vuotias ja aloitin syksyllä ammattikoulussa Audiovisuaalisella puolella. En ole ollut alaan ihan tyytyväinen ja luokkakaan ei ole mikään paras, sillä he ovat melko meluisia. Olen alkanut miettiä siirtymistä lukioon mutta keskiarvoni jää hieman alle rajan jolla pääsee lukioon. Joten minun pitäisi korottaa numeroitani päästäkseni tuohon lukioon johon haluan.
Muutama päivä sitten kävin opon puheilla asiasta, mutta sitä päivää edeltävä yönä näin vähän painajaismaisen unen.

Muistan pätkän kun seisöin jossain paikassa oven edessä. Oven vierestä lähti portaat ylös. Paikka oli kauttaaltaan valkoinen ja siellä oli himmeähkö valo. Minun lisäksi siinä paikassa oli Lukion opo ja rehtori ja yksi AV puolen opettajista. Odotimme jonkinlaista tietoa oven toisella puolella kouluni opolta. Itse asiassa en ole oikein varma miksi olimme siinä mutta jotenkin se littyi koulun vaihtamiseen.

Sitten uni siirtyi tietokone luokkaan, johon AV puolen opettaja tuli paperi pinon kanssa ja sanoi jotain että "tulokset on tullut". Sitten hän sanoi nimeni ja ojensi lappua jossa olisi keskiarvoni. Ojentaessaan hän kumminkin hymyili ilkeästi.
Katsoessani paperia huomasin että en ollut saanut korotettua ollenkaan numeroitani. Keski arvo oli 7.15 ja lukioon tarvitsisi 7.33.

Uni on jäänyt vaivaamaan minua sillä pelkään että se viestii jotain, että minä en tule pääsemään lukioon tai jos menen sinne en vain pysty opiskelemaan siellä.
Onko tämmöisillä unilla yleensä joitain "vihjeitä" mukanansa?
Lost in a daydream,
What do you see?

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 18 Helmi, 2010 13:48

Minulle tuollainen uni ei olisi enneuni, vaan oman pelkoni/epäilykseni heijastuma. Olennaista on tehdä itse valintoja ja toimia jäntevästi, kurinalaisestikin tavoitteen saavuttamiseksi.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”