avantouintia

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
hitsu
Viesti:

avantouintia

#1 ViestiKirjoittaja hitsu » 12 Elo, 2010 8:32

Uinti unet ovat elämäkestävä teema - yleensä nautintoa, mutta tässä oli sekä että.

Olin menossa pakettiautolla esikoiseni ja hänen miehensä kanssa avantoon uimaan. Toiset olivat tehneet sitä usein, minulle eka kerta. Ajattelin kylmää vettä ja onko se epämiellyttävää. Mutta ppädyin kokeiluun ja uskallukseen.

Menin vaatteet päällä, ei ollut yhtään kylmä. uinti olikin ilo. Päätin mennä kauemmas. Särin jäätä edelläni. Huomasin ettei jään ointa ollutkaan tasomainen vaan kumpuileva kuin vainio. Alamäkeä olikin helppo uida, mutta kun käännyin laiturille, en meinannut millään päästä ylämäkeen.

Muistin, että tämän vaikuiden olen ennenkin kokenut unissani - siis taas tiesin olevani unessa. Se ei vaikuttanut mitenkään uneen, en herännyt enkä ohjannut unta. Huusin laiturilla oleville, että heittäkää köysi, että pääsen eteenpäin. He eivät löytäneet, kuin pieniä paperinarun pätkiä, mutta pääsin kuitenkin juuri ja juuri takaisin. En pelännyt, mutta ihmettelin, kuinka vesi kangistaa, vaikka sitä ei huomaa. Ja mietin muutenkin, enkö huomaa vaikeuksiani, tunne kylmyyttä, tajua jäykistymistä.

Minua kiehtoi ihmiset, jotka kulkivat jään päällä. Tuntemattomat, mutta jostain syystä kiinnostavat. Siksi kait osittain lähdinkin seikkailemaan liian kauas laiturista. Ja tavallaan annoin jäänalaisen virran kuljettaa . .Se oli helppoa ja ihanan tuntuista.

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 26 Loka, 2010 15:02

Minun unena tuollainen uni voisi kertoa suhteen kylmyydestä. Samalla uneen liittyy sen tajuaminen, miten yleistä on, että ihmiset, parisuhteessakin jatkuvasti loukkaavat toisiaan (ihmiset jään alla). On vaikea palata pitkän tunteettoman jakson jälkeen takaisin tunteisiin.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”