kuolemaa

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
mary79

kuolemaa

#1 ViestiKirjoittaja mary79 » 27 Joulu, 2010 13:17

usein näen unta kuolemasta,haudoista,hautakivistä yms.
Koskaan ei saa selvää esim.nimestä tai kuka olisi kuolut yms.
Viime öinen uni taas oli toista maata.
Itselläni on jossain unikirja,joulun jäljiltä en tiedä missä.

näin unta että isääni kannettiin arkussa hautaan ( isä on elossa)
hautapaikka oli vinossa muihin hautoihin nähden.

Muuta en muista.

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 28 Joulu, 2010 12:51

Omana unenani tuollainen uni voisi merkitä sitä, että suhde isään on katkemassa. Syynä vois olla jokin ongelma, koska arkku on vinossa.
Usein kuolema tarkoittaa muutosta ja suhteessa suhteen päättymistä ts. suhteen kuolemaa. Unen henkilöt eivät ole yleensä päivätajunnan mukaisia ihmisiä, vaan unennäkijän omien tunnetilojen tai suhteiden kuvia. Unessa minä isän kanssa voi siis tarkoittaa muiden muassa suhdetta isään tai lapsuuden kokemuksia tai muistoja olemisesta isän kanssa.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

hitsu
Viesti:

#3 ViestiKirjoittaja hitsu » 07 Huhti, 2011 11:48

Minun on vaikea ottaa edes kantaa uneen, josta ei ole paljoa tunnekuvausta. Itselläni kuolema, oma tai toisen, hautausmaa, arkku esiintyvät erilaisissa tunneyhteyksissä. Minulla ei ole yleispätevää suhdetta kuolemaan.

Itselläni on ainakin muutos, on vapautus, on selvittely, ihmisten välinen selvittely ja tunteiden väinen, itsen ja yhteisön, itsen ja perheenjäsenten. Minulla on ihmeen valoisa suhde kuolemaan, hautausmaahan, on se on itselläni levon, rauhan, syvän, rauhan, melkeinpä minuuden keskeisen löytämisen rauhan symbooli.

Että näin on erilaista tämä kokemusmaailma . . .

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”