Kaodonneiden poikien siniset vaatteet

Unien avaamista avoimen keskustelun avulla
Viesti
Julkaisija
Susanna

Kaodonneiden poikien siniset vaatteet

#1 ViestiKirjoittaja Susanna » 30 Tammi, 2011 16:22

Olin 70-luvun motellia muistuttavassa aulatilassa jossa oli naamiaisasuisia olentoja - tai he eivät olleet ehkä naamioituneita, vaan todellisuudessa sellaisia. Tunnelma oli uhkaava, kaikki olivat hiljaa ja katsoivat minua.

Otin hissin ja halusin ylös huoneeseeni, mutta hissi lähtikin menemään alas suureksi kauhukseni, se pysähtyi ja lattiassa oleva laatta irtosi ja sieltä alkoi tulvia vettä hissin lattialle sekä sinisiä vaatteita. Tajusin, että vaatteet kuuluvat kadonneille pojille ja että minun on pakko saada ne takaisin lattian alle ettei kukaan saa tietää että olen nähnyt murhattujen poikien vaatteet, sen piti tapahtua ennen kuin ovi aukeaa, sillä hissi oli varmastikin vienyt minut sinne missä pojat on murhattu ja jossa myös murhaaja on. Uni loppui ennen kun hissi automaattiovi aukesi ja näin mihin hissi meni.

olavi
Ylläpitäjä

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 30 Maalis, 2011 16:24

Minun unessa tuollainen kokemus viittaisi lapsuuden pelkoihin.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

hitsu
Viesti:

#3 ViestiKirjoittaja hitsu » 07 Huhti, 2011 11:41

Minun unenani jokin päivätodellisuudessa muistuttaa aiemmasta, pelottavasta tai voimattomuutta aiheuttavasta tai hävettävästä tapahtumasta. se että suunta on alas, on minulla selkeästi alitajuntaan, varheiseen kokemukseen. Ja silloin kun jotain pitää piilottaa toisten katseilta on oikeasti aihetta vaikea käsitellä. Kun on unen murhattuja poikiea, minulla ne oilisivat vain poiskietaistuja tunteita. Päivätajunnan loppuun käsiteltyjä ja nimenomaisesti tunteita!

Susanna

#4 ViestiKirjoittaja Susanna » 25 Huhti, 2011 12:18

Kiitos puheenvuoroista. Tämä uni on ollut itselleni yksi mieleenjäävimmistä avainunista, mutta en tiedä mihin lukkoon avainta voisi sovittaa.

Edellisiltana luin alkuperäistä Peter Pan-kirjaa, kadonneet pojat olivat peräisin kirjasta. Myös väkivaltainen ja outo tunnelma ovat peräisin satukirjasta, luultavasti kuvittelin kadonneille pojille satiinikankaisia sinisiä vaatteita lukiessani.

Lapsuuteen voisi viitata motelli, ajelimme lapsuudessani kesäisin ympäri Suomen leirintäalueille, joissa tuollaisia motelleja oli. Hissistä tulee myös mieleen myös lapsuusmuisto, Neil Hardwickin englanninkielen opetussarja, jossa Cecil partnereineen ajoi tottelemattomalla hissillä vääriin kerroksiin; pelkäsin ohjelmaa monta vuotta :)

Palaa sivulle “Unientulkinta nettiryhmänä”