Itsemurha unessa

Vapaa keskustelupalsta unien tulkinnalle

Valvojat: ilarim, olavi

Viesti
Julkaisija
Jenkaro

Itsemurha unessa

#1 ViestiKirjoittaja Jenkaro » 08 Loka, 2014 21:48

Hei!

Näin viime yönä merkillisen unen. Unessa otin syanidikapseleita tarkoituksenani tehdä itsemurha. Unessa en muista olleeni mitenkään epätoivoinen tai ahdistunut, halunneeni kuolla. Otin vain napit, koska minusta tuntui, että niin piti tehdä. Kuitenkin jossain vaiheessa kapselit otettuani päätin, etten haluakaan kuolla, vaan elää. Olin menossa vatsahuuhteluun ja minulla kaiketi oli jo kiire, mutta en ollut silti mitenkään erityisen hädissäni eikä mihinkään sattunut.

Kuitenkin herääminen oli helpotus ja vaikka ymmärrän, että kuoleman merkitys unessa on symbolinen, uni järkytti minua.

Ajattelin heti, että tämän unen täytyy liittyä jollain tavalla poikkeuksellisen hankalaan eroprosessiini, jonka alkamisesta on kaksi vuotta. Kaikista järkyttävimmät ajat ovat jo hyvin taaksejäänyttä elämää, ja elämä arjessa lasten kanssa on hyvää ja onnellista.

Olen nähnyt myös unia, joissa minulla on joku mahdottomalta tuntuva, usein fyysinen haaste, edessäni ja menen ja teen vaan ja selviän. Haasteista löytyy unessa aina joku suoriutumista helpottava tekijä, joka paljastuu lähemmin tarkasteltaessa. Urheilen paljon, mutta nämäkin haasteet symboloivat varmaan tätä eroprosessista selviämistä.

Pitääpä kirjoittaa loputkin mieleenjääneet, tunteita nostattaneet unet jossain vaiheessa tänne.

olavi
Ylläpitäjä

Re: Itsemurha unessa

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 27 Loka, 2014 18:44

Ehkä uni viittaa myös siihen, että olet ehkä oivaltanut sen, että jonkin kerroksen sinua täytyy kuolla eli muuttua, jotta voit eron jälkeen elää onnellisena parisuhteessa
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Jen

-

#3 ViestiKirjoittaja Jen » 01 Tammi, 2019 22:52

-

Palaa sivulle “Unien tulkinnat”