Pahan taistelu

Keskustelua/kysymyksiä/vastauksia oudoista unista, enneunista jne

Valvojat: ilarim, olavi

Viesti
Julkaisija
Miimuli

Pahan taistelu

#1 ViestiKirjoittaja Miimuli » 26 Helmi, 2016 19:09

Hei!

Osaisiko joku kertoa tällaisesta ilmiöstä enemmän, tässä lyhyesti:

Näen silloin tällöin "painajaisia" missä olen eri paikoissa, eri ajassa ja eri ihmisten ympäröimänä. Kaikkia unia kuitenkin yhdistää alusta asti tunne siitä että tiedän unen olevan ns taistelu-uni (hyvä-paha). Jossain unen vaiheessa (tiedän olevani unessa) kuulen jonkin äänen, näen/huomaan jotain tai saatan esimerkiksi poikkeavasta tuulenpuuskasta tai poltergeist-ilmiöstä tietää että nyt se (taisto) alkaa... Tiedän olevani jotain pahaa vastaan. Unet vain pahenevat ja olen aika varma etteivät ne ole ainoastaan unia, siellä ne vain käsitellään. Nykyään jo uskallan "taistella" ja olla pahaa vastaan.
Yleensä unet ovat yksittäisiä, niiden välillä saattaa olla useampi kuukausi, mutta viimeksi näitä unia kesti joka yö pari viikkoa. Ja joka kerta "heräsin" kirjaimellisesti litimärkänä ja tunsin pahan läsnäolon vielä hereilläkin, pelkäsin olla hereillä mutta myöskin nukahtaa uudestaan. Toivon että nämä loppuisi pikkuhiljaa vaikkakin luulen ettei niin käy.

Kiitos jos joku osaa kertoa lisää.

olavi
Ylläpitäjä

Re: Pahan taistelu

#2 ViestiKirjoittaja olavi » 13 Maalis, 2016 18:27

Unia ei kannata tulkita ilman tietoja unennäkijästä. Unet ovat hyvin yksilöllisiä ja unennäkijän elämäntilanteisiin liittyviä, unennäkijän mielentilan kuvia. Unille ei siis ole olemassa kaikille yhteisiä ymmärrysmalleja. Varsinkaan ilman tietoja unennäkijästä ulkopuolinen voi vain arvailla unen merkityksiä. Eri ihmisille samanlainen uni voi tarkoittaa ihan eri asioita.
Yleensä paha unessa viittaa asiaan, joka painaa mieltä, vainoaa, viiraa. Ilmeisesti unissa käsittelet joitakin kokemuksiasi, joille on antanut mielikuvia ja energiaa tarinat hyvän ja pahan taistelusta. Niitähän nykyisin taas tarjotaan. Yleensä painajaiset loppuvat kohtaamalla asioita, ei pakenemalla niitä. Jokin vaivaava asia menneisyydestä kannattaa kohdata, puhua siitä jonkun kanssa. Jos se on vaikea asia, terapeutti voisi auttaa.
Henkilökohtaisempaa unientulkintapalvelua

Palaa sivulle “Erikoiset unet”